Monday, March 24, 2014

Apa itu ESP???

Saya start jatuh cinta dengan ESP ni time puasa tahun lepas.. Masa tu tengah pregnant.. Mencari2 suppliment yang boleh buat saya tahan lapar dan bertenaga sepanjang hari berpuasa.. Nasib baik ada kak farin (upline saya) syorkan ambil ESP ni.. Alhamdulillah dapat juga saya menjalankan ibadat puasa dengan mudah.. Sepanjang hari langsung tak lapar dan bertenaga..

Mesti ramai yang masih tertanya2 apa itu ESP.. Jom kita study sikit pasal serbuk minuman yang menjadi fenomena sekarang..

**************************************************

Apa itu ESP?
Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi.


Perbezaan Shaklee
Shaklee menggunakan protein soya Non-GMO. Apakah bendanya tu? Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya itu bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, anda boleh yakin dengan komitmen Shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

Apa beza GMO dengan Non-GMO?
Non-GMO ialah ringkasan bagi Non Genetically Modified. Maksudnya, genetik kacang soya yang tidak mengalami pengubahsuaian atau menggunakan bahan kimia semasa ia ditanam untuk menjadikan soya itu lebih besar atau cepat besar/ matang. Soya yang terkandung dalam ESP ditanam secara semulajadi dan dijaga sehingga ia sedia untuk dituai. ESP dicuci dengan air (bukan menggunakan bahan kimia atau alkohol) bagi mengekalkan isoflavon genistin dan daidzin yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

GMO pula dihasilkan secara tiruan menggunakan bahan kimia supaya cepat membesar dan boleh dituai dalam waktu yang singkat. GMO soya dijual dengan harga yang lebih murah tetapi memberi kesan negatif kepada consumer seperti kanser, fungsi tiroid menjadi lemah, sel darah bercantum sesama sendiri dan lain-lain. 90% soya yang dijual di pasaran adalah GMO! So, berhati-hati lah wahai penggemar minuman soya sekalian.

Selain itu, Shaklee ESP diproses dibawah suhu yang rendah bagi menjaga kandungan asid amino. Apakah itu asid amino? Asid amino ialah monomer bagi protein. Ia terdiri dari dua jenis: iaitu asid amino perlu dan asid amino tidak perlu. Asid amino perlu tidak dapat disintesis oleh badan manusia, dan ia diperolehi dari makanan. Terdapat 9 jenis asid amino perlu dan ianya dipanggil sebagai asid amino lengkap. ESP mengandungi kesemua 9 jenis asid amino perlu!

Siapa yang perlukan ESP?
Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein tidak digalakkan mengambil ESP. Ia sesuai untuk semua:

Individu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan cergas.
Individu yang ingin menguruskan badan: hanya bancuhkan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberi rasa kenyang yang lebih lama.
Wanita hamil: membantu perkembangan sel tubuh bayi dalam kandungan. Protein diperlukan untuk membina placenta dan sel tubuh bayi. Amalan mengambil ESP ketika mengandung juga dapat mencantikkan kulit bayi.
Ibu-ibu yang menyusukan anak: membantu membanyakkan dan mengekalkan supply susu disamping pengambilan air yang cukup dan proses pengepaman yang konsisten.
Pesakit kencing manis: mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
Individu yang mementingkan penjagaan kulit muka: membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus, gebu dan berseri.
Pendek kata, semua perlukan ESP! Tak kira lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, nak tambah tenaga… anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. Insya-Allah..

Anda bukan penggemar soya?
Jangan risau.. Berikut beberapa option membolehkan tekak kita boleh menelan ESP.

minum begitu sahaja
campur dengan Milo, campur dengan susu contoh Anmum, Fernleaf, Omega 3 campur dengan Oren Twister, campur dengan kurma, susu dan diblend dengan ais atau apa-apa sahaja mengikut kreativiti anda. Ia hendaklah dibancuh dengan air suam atau sejuk. Jangan bancuh dengan air panas kerana ia boleh merosakkan zat yang ada di dalam ESP ini. Ingin lebih sedap, boleh shake.

**************************************************

Promosi ESP tinggal beberapa hari saja lagi.. Dapatkan ESP dengan harga runtuh..

Konsultasi diberi secara berterusan..

sms/whatsapp/wechat
Ilifadilah Karman



No comments:

Post a Comment

ilifadilah@gmail.com