Friday, November 26, 2010

Dalam H.I.D.U.P ini....

Dalam kehidupan kita, kita selalu disuruh buat pilihan... Sehinggakan kadang2 ia membuatkan kita bingung utk buat pilihan.. Betul x pa yg aku cakap ni..??? B.E.T.U.L!!! (jawab sndiri ba dia).. Tapi kita selalu ikutkan hati... Pilih pilihan yg kita suka tanpa fikir bek n buruknya pilihan kita i2... Dan bila dah tau salah pilih, sndiri yg merana@menyesal... Telajak perahu boleh undur, telajak pilih sndiri tanggung... I2 bek kalau sndiri ja.. Kalau melibatkan family@org len, Amcm???

So, B4 kita buat keputusan muktamad utk memilih, kita kena fikir n senaraikan kebaikan keburukan kedua2 pilihan tersebut... imbang mana 1 lebih banyak kebaikan dari keburukan... Kalau masih buntu, minta pendapat dari org rapat ngn kita... Sebaik2nya family la kan... Tak salah kan kita minta pendapat org len... Kekadang dorang dapat bagi pandangan dari sudut yg berbeza.. Mungkin ianya dapat membantu kita..

Di situasi yang len, Family kita yg buat pilihan untuk kita.. Walaupun pilihan i2 kita x suka.. Amcam??? Bagi aku la, family kita lebih tau apa yang terbaik untuk diri kita.. Bukan diorg tak suka apa yang kita pilih tapi diorg takut pilihan yg kita buat i2 akan mendatangkan sesuatu yang buruk pada masa yang akan datang.. Mana kita tau masa hadapan kita kan...??? Kita bukannya ada DOREMON YANG ADA MESIN MASA HADAPAN utuk tgk kehidupan kita yg akan datang..

Jadi, sebelum buat pilihan fkir bek dan buruknya dlu.. Bukan keseronokan yg akhirnya nnt mmbawa padah... Aku tulis bukan sekadar omong kosong, tp ianya dri pengalaman diri....

P/S: TQ 2 my family, terutama 2 my A.Y.A.H.. Selalu buat pilihan utk aku.. Kalau ikut pilihan aku sndiri, hancus kali uda aku ni...

No comments:

Post a Comment

ilifadilah@gmail.com