Saturday, June 4, 2011

Cik Amani tak nak minum SuSu

Sekarang ni umur cik Amani dah masuk 1 tahun 3 bulan.. Proses pembesaran cik Amani semakin mencabar... Dan aku sebagai ummi cik Amani pun ikut tercabar sekali.. huhuhu..

Sekarang ni cik Amani buat mogok tak nak minum susu.. Sebenarnya benda ni jadi dah dekat 2 minggu.. B4 ni dia minum susu Enfapro.. Pastu aku pakat ngn en Suami tukar susu dia p Enfagrow coz murah banyak dari Enfapro.. Bayangkan la dari RM55 pi RM36 lebih la gitu.. So, dapat jimat la ckit..

Tapi sayang seribu kali sayang, aku ingat kan dia suka la minum susu baru ni.. Try la bagi dia minum susu baru ni, sekali hisap dia kuarkan balik susu tu.. Pelik juga.. B4 ni tak pernah dia buat perangai tolak-tolak ni.. Paksa punya paksa dia tetap nda mo menyusu.. Memang sah la dia memang dah lancarkan mogok nda mo minum susu lagi.. Korang tau tinggi mana tahap mogok dia? Tahap yang tinggi sekali, sampai tengok botol susu pun dia dah nangis2 sampai lari jauh dari aku..

Dah macam2 susu aku try bagi dia munum, tapi hasilnya sama ja.. GAGAL!

Aku ada bagi minum susu Ducth Lady perisa coklat, dia munum tapi ada kesan kat dia, tahi dia keras.. Fuh! Tym tu tuhan ja yang tahu perasaan aku tengok dia nangis minta tolong mo berak.. Boleh ikut nangis tau.. Aku terpaksa kasi berenti dan tukar susu lain lagi..

Sekarang nia sementara cari susu yang dia suka, aku bagi dia minum milo campur gula secubit.. Itu ja yang dia mo.. Nasib bek la cik Amani ni kuat makan.. Sayur kegemaran dia Carrot..

Mencabar kan..? Ada 1 tahap aku nda dapat tido sebab terlampau bimbang anak nda mo menyusu n cari2 jalan penyelesaian.. Minta nasihat doktor pun sama juga.. Sampai sekarang ni aku BUNTU...

p/s : ada sesiapa yang dapat bantu aku.. plzz...

No comments:

Post a Comment

ilifadilah@gmail.com