Saturday, June 11, 2011

Jelajah Negeri Orang ( Pulau Pinang )



Entry dah basi sebenarnya.. Dah 1 bulan baru nak update kat blog.. Amat pemalas tak aku ni? Ada rasa macam nak bagi penampar?

Kalau bulan 1 lepas aku p cuti2 Malaysia ngan En Suami n Cik Amani,kali ni pla aku p 1 family... Yang bestnya percutian kali ni semuanya ditanggung oleh Ayah.. Kitaorg tinggal sedia duit poket ja.. Hampeh kan dapat anak mcm aku ni.. Sepatutnya aku yang seponsor semua.. Ni dah kawin masih lagi nak pau orang tua.. WAT EVER!!!

Petang 3/5, kami fly dari Sabah terus p Pulau Pinang.. 1st tym ni jejak kaki kat sana.. Sampai terus cari hotel.. Dah dapat bilik, letak barang terus p cari makan.. Aku dah kebulur nasi.. Mana taknya dari siang tak makan.. Pas makan balik bilik, mandi n terus tido tak ingat dunia...

Esoknya bangun pagi terus bersiap nak p jalan2.. Ayah sewa 1 mini bas bawa kami jalan2 pusing Pulau Pinang.. Kalau p Pulau Pinang memang kena p Bukit Bendera nek cabel car.. Tak sabar ni nak rasa nek cabel car.. Kalinya samapi kat sana Cabel Car tak dapat nek atas.. Operasi diberhentikan buat sementara waktu.. ( Ada anjing liar tersangkut kat landasan cabel car) Kecewa yang teramat... Jauh2 datang dari Sabah ni nak nek cabel car.. Nangis tak berlagu wa cakap dgn lu beb..

Muka2 yang kecewa...


Kat kilang batik

Ngan ati yang kecewa tak dapat nek cabel car, kami teruskan jelajah ke kilang batik, kilang madu, taman bunga(aku pun dah lupa pa namanya).. En Suami paling teruja bila kami p Toy's Museum.. Rasa semua nak ambil gambar.. En Suami memang kumpul benda2 mcm ni.. Jadi tanda tanya kat kepala otak aku ni berapa la kos mo buat meseum macam ni.. Mesti sampai juta-juta kan..

En Suami excited

B4 balik hotel, pacik bawa bas mini 2 bawa p beli jeruk buah.. Biasa la, kalau p Pulau Pinang mesti beli jeruk buah.. Ibu n En Suami la yang memborong habis.. Berat jeruk ja dah dekat 10kg..

Cik Amani buat muka boring

Sampai bilik semua dah kepenatan.. Cik Amani happy sebab dah boleh bebas bergerak.. Sepanjang jelajahan kmi 1 hari tu, Cik Amani tak boleh duduk diam... Malam pla duduk rehat ja kat bilik.. Esok kena bangun awal.. Nak sambung jelajahan.. P Genting pla..

Nanti aku continue JELAJAH NEGERI ORANG (GENTING)

No comments:

Post a Comment

ilifadilah@gmail.com