Tuesday, January 25, 2011

Holiday!!!! YEPPY!!!! ( 2 )

Kelmarin aku update ckit ja kan.. Ok2.. aku continue skrg juga...

HARI KEDUA

kami p Genting Highland.. Sebenarnya ni impian aku dari 2 tahun yang lepas.. Kononnya nak honeymoon kat sana.. Tpi tak kesampaian.. Anggap ja la ni honeymoon kami yang kedua... ( kan aku bhajat nak dapatkan Qalysha adik lagi...)

Kat G.H kita cek in kat Hotel First World.. Fuh ramai gila org nak cek in... Kami que nak cek in kna tggu lebih kurang 80 giliran.. Nak masuk bilik pun kena tggu 1 jam.. Yahoo!! Da dapat bilik...!! Rest jap... Lps rest p isi perut kat MCD.. ( Ni kes tak tau nak makan kat mana).. Pas makan pa lagi, tym tuk men.. petang 2 kami men indoor ja... Esoknya baru kami men outdoor...


HARI KETIGA

Hari ni men outdoor pla... hehehe.. Mcm kelmarin kami bekpes kat MCD lagi.. Pas makan kami p beli tiket untuk outdoor pla.. Fuhhh!! ramai gila org dah Que... Lupa pla kami yg ari tu cuti Thaipusam... Ops!! aku lupa nak citer pla, Qalysha Amani demam panas.. Mungkin kekejutan cuaca... Jadi mood nak men outdoor kureng... Kami anak beranak juz ambil gambar ja.. Cian Qalysha... X pa.. Nnt bulan 5 kami p lagi... Petang kami balik KL.. Malam suhu Qalysha nek mendadak.. Kami bawa dia p HOPITAL DAMAI... Kat hosp. dia kna sumbat ubat demam kat bontot.. Setengah jam lps 2, dia dah aktif balik...



HARI KEEMPAT

Pagi dduk kat bilik ja.. Layan Qalysha yg still demam.. Tgh hari baru kuar ngn Isma n Ijun p cari2 tudung N shawl... Hubby tak ikut coz jaga Qalysha kat bilik..( sebenarnya dia malas nak ikut kami p cari2 barang ) Sedar tak sedar, 2 jam juga kami berjalan2 menghabiskan duit yg mmg sikit(biasa la kan pmpuan)... Sampai kat bilik, hubby bising2 da.. hihhih.. Petang pas Asar, kmi berkunjung ke Aquaria KLCC.. P tgok ikan.. Tapi seperti biasa Qalysha jadi takut bila tgk ikan2 yg besar dari dia... B4 maghrib g2 kmi blik, coz mlm plan mo p i-city... Tapi, suhu Qalysha nek mendadak lg.. Sampai 40.. So, bawa lagi dia p klinik.. Pas p klinik kami trus p i-city.. Tp kat sana langsung tak pijak tanah.. Tgk dari keta ja... N trus balik hotel...


HARI KELIMA

Hari ni kami kuar ngn Uming, gurlfren dia n Lucy.. Kita orng p Times Square n Sogo ja.. tak leh jauh2 coz cian kat Qalysha.. Qalysha pla maintain kepala betampal ngn Cool fever.. hehehe.. Nak masuk cita tak best ni.. Malam macam biasa Qalysha demam balik... Sampai mengigil.. Hubby bawa p HKL.. Last2 dia kna admitted 1 malam kat sana.. Dan aku yang jaga dia kat sana.. 1 malam aku tak dapat tido... Qalysha pun sama.. Balik2 terbangun...


HARI KEENAM

Hari ni last kami kat KL, Coz kami mo P Kelantan pla.. PENAT, TAK CUKUP TIDO!!!!! Buat aku tak bemaya.. Aku rasa mcm aku berjalan huyung hayang.. Pkul 11 Isma n Tok ambil aku kat HKL untuk packing barang n trus cek out.. Ngn badan yang tak bermaya aku paksa ja diri... Hubby tggal kat HKL.. Dia urus kat sna.. Ohya, Qalysha dah blh kuar... Dari HKL kami trus p LCCT.. Bdn aku btul2 x larat da.. Prt lgsung tak isi makanan dari semalam... Sampai ja rumah kat Kelantan, aku trus landing tak sedarkan diri..



Sekarang ni kami kat Pasir Putih, Kelantan... Kat rumah family angkat hubby.. N Syukur Alhamdulillah Qalysha dah tak demam lagi... Mybe dia demam sebab dia tak dapat bergerak ngn bebas kat hotel... hehehehe..

P/S: TQ Isma coz sudi jadi tourist guide selama kami kat sna.. n Sorry bnyak2 coz bnyak menyusah kan korg berdua(TOK).. Datang la kat SABAH pla.... :P

No comments:

Post a Comment

ilifadilah@gmail.com